ODDYCHAJ

Jest siłą życiową naszych ciał i kluczem do oczyszczania organizmu. Jest czymś oczywistym, czymś, co robimy podświadomie, czymś, co musimy praktykować, ponieważ wielu z nas robi to nieprawidłowo.

Breathing is the first act of life and the last.

Klienci często mówią: „dobrze, że instruktor zwraca uwagę na oddech podczas ćwiczeń”. Ja mówię: „oddychaj podczas ćwiczeń, oddychaj w życiu i zawsze zwracaj uwagę na to, jak to robisz”. Podczas wdechu klatka piersiowa unosi się, kręgosłup ma tendencję do prostowania, klatka piersiowa otwiera się. Podczas wydechu klatka piersiowa obniża się, kręgosłup ma tendencję do zgięcia do przodu, klatka piersiowa łatwiej się zamyka. To przecież takie naturalne. Tak naturalny oddech sprzyja także w treningu Pilates. Kiedy w ćwiczeniach płyniesz ruchem, oddech ma płynąć razem z nim. Nie wstrzymaj oddechu, wdychaj nosem, a wydychaj ustami bez ich zaciskania. Zacznij po prostu oddychać. Między żebrami masz mięśnie, które odpowiadają za wdech lub za wydech. Jak nad każdym mięśniem, również nad tymi możesz pracować. Oddech na ćwiczeniach to jedno. Praca nad oddechem poza treningiem to drugie. Zacznij po prostu oddychać.

Połóż się na plecach. Zegnij nogi w kolanach, a stopy oprzyj o podłogę. Połóż dłonie na górnej i dolnej części brzucha. Oddychaj. Poczuj, jak górna część brzucha unosi się i rozszerza przy wdechu. Przy wydechu brzuch w tej części opada w dół w kierunku kręgosłupa. Podczas następnego wdechu sprawdź, czy możesz zapobiec rozszerzaniu się całego obszaru brzucha. Pomyśl o wdychaniu do tyłu żeber oraz pleców (pomyśl nawet o wysyłaniu wdechu do pach). Wydech rób tak samo długi jak wedech. Początkowo możesz odczuć trudność w przenoszeniu oddechu do żeber. Mięśnie międzyżebrowe również wymagają pracy i im więcej uwagi im poświęcasz, tym lepiej funkcjonują. Daj przestrzeń swoim płucom. Oddychaj w taki sposób, ponieważ po pierwsze mniej toksycznego powietrza pozostawisz w organizmie, po drugie nie rozszerzasz wdechem przestrzeni brzucha. Przecież marzysz o płaskim brzuchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *