PILATES TO POSTAWA cz.2

Czy istnieje postawa idealna?

Idealny to odpowiadający ideałowi, doskonały. W odniesieniu do postawy nikt z nas nie jest idealny. Perfekcja jest nieuchwytna. Większość z nas ma w ciele asymetrie i odczuwa sztywność w którejś części ciała. Prawdopodobnie nigdy nie osiągniemy idealnej postawy, ale zawsze możemy dążyć do zbliżenia się do ideału.

Praca nad postawą wymaga czasu i nie możesz oczekiwać od siebie efektów natychmiast. W Twoim ciele musi dojść do pewnego zrównoważenia. Napięte mięśnie należy rozciągnąć, słabe wzmacniać. To mięśnie ciągną szkielet i kiedy jedna ściana naszego ciała jest zbyt napięta, przeciwna staje się osłabiona. Na tym się nie kończy, ponieważ jeśli w porę nie zaczniesz pracować nad zrównoważeniem napięć, będzie miało to negatywne skutki w innych częściach ciała.

W pracy nad postawą ważna jest świadomość pracy z ciałem, a w treningu Pilates wdrażanie podstawowych jego zasad. Dążenie do idealnej postawy pomaga nam osiągnąć równowagę w ciele, pomaga tak ustawiać inne części ciała, by mogły funkcjonować lepiej. Samo oddychanie przychodzi nam łatwiej, narządy wewnętrzne zaczynają lepiej pracować, wizualnie jesteśmy bardziej wyprostowani, smuklejsi i nareszcie nasze brzuchy stają się bardziej płaskie.

Pilates to także równowaga pomiędzy siłą a elastycznością i dlatego właśnie ćwicząc tę formę, jesteśmy w stanie osiągnąć równowagę szybciej niż w innych treningach, które w dużym stopniu skupiają się na skracaniu mięśni.

Według mnie największą wartością w treningu Pilates jest to, że pomaga osiągać równowagę nie tylko w ciele, ale również w umyśle.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *