PILATES TO POSTAWA

Lepsza postawa to również efekt Pilates. Pozbawione kontroli nawykowe ustawianie ciała często różni się od jego prawidłowego ustawienia. Czynności dnia codziennego są powtarzalne i te zazwyczaj powodują, że nasze ciała przyzwyczajają się do pewnych pozycji. Dla zachowania równowagi należałoby odwracać te nawykowe pozycje. Niestety w rzeczywistości nie jest to takie łatwe do osiągnięcia. Dlatego możesz nie zrobić z tym nic lub przyjść na Pilates.

Załóżmy, że boli Cię szyja i dosyć często masz bóle głowy. Czujesz napięcie w okolicy czyi i w obrębie obręczy barkowej. Czujesz, że przestrzeń między uchem a barkiem jest sztywna i skrócona. Jeszcze dodatkowo po pewnym czasie zauważasz troche okrągłe plecy. Pomimo tego robisz kolejne ćwiczenie na klatkę omijając ćwiczenia na grzbiet. Klatka jest rozbudowana, silna. Plecy słabną. Nagle zaczynasz mieć dolegliwości odcinka piersiowego kręgosłupa, stan zapalny i zwolnienie z pracy. Stan ten ma gdzieś swój początek. Praca mięśni i napięcie w jednej części ciała może mieć wpływ na stan mięśni w części sąsiadującej. Jeden mięsień może wpływać na funkcjonowanie innego, a dolegliwości w szyi mogą być wynikiem zamkniętej klatki piersiowej. Jedno ciągnie drugie i najczęściej prowadzi do bólu i zaburzeń w postawie.

Wiele form treningu skupia się wyłącznie na skracaniu mięśni. Jest to poniekąd praca tylko w jednym kierunku. Mięśnie są silne, ale stają się sztywne, nasze ciała zaczynają być sztywne, zauważamy coraz mniejszą ruchomość w obrębie stawów. Zaczynasz czuć, że czegoś tu brak.

A gdybyś tak mógł wzmocnić ciało, cieszyć się płynnością ruchów oraz zachować gibkość? Jest na to jedna odpowiedź – Pilates. Dlatego Pilates pokochały kobiety. Mogą cieszyć się silnym ciałem bez jego nadmiernego rozbudowania, zachować kobiece kształty, mieć dobre samopoczucie i wpływać na postawę ciała. Ruchy, które wykonujemy w treningu metodą Pilates są zintegrowane i tworzą pewną całość. Rozwijają mięśnie równomiernie i pomagają w równoważeniu napięć mięśniowych w nazym ciele. W metodzie tej początkowo skupiamy się na neutralnych ustawieniach ciała co pomaga w cofaniu nawyków, o których pisałam wyżej oraz pomaga w tworzeniu nowego wzorca ruchowego. Osiągasz równowagę w napięciu mięśni, lepszą postawę i otwierasz przed sobą możliwości jeszcze bardziej efektywnej pracy z ciałem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *