STRETCHING

Powszechnie nazywany jest rozciąganiem mięśni. Kiedyś często pomijany w treningu, współcześnie stał się wartościowym narzędziem na podnoszenie wyników w wielu dyscyplinach sportu.

Jak w każdym treningu, również w stretchingu realizujemy pewien cel. Stretching jako system ćwiczeń rozciągających poprawia naszą GIBKOŚĆ. Gibkość to jedna ze zdolności motorycznych, której powinniśmy poświęcać szczególną uwagę. Jest to zdolność do osiągania dużych zakresów ruchu. Ćwiczenia rozciągające, dają nam większą sprawność fizyczną, poprawiają elastyczność ciała, zmniejszają ryzyko kontuzji, zmniejszają napięcia i często towarzyszący temu ból samych mięśni oraz w obrębie ich ścięgien, równoważą napięcia w ciele i sprzyjają utrzymywaniu lepszej postawy.

Do rozciągania najczęściej podchodzimy instynktownie… budząc się rano lub siedząc przy biurku w jednej pozycji przez dłuższy czas, wyciągamy nasze ciało w różnych kierunkach. Zwierzęta zachowują się dokładnie tak samo i od dawien dawna, od setek lat były inspiracją dla tych, którzy przyczynili się do usystematyzowania pozycji i ćwiczeń rozciągających.

Dla mnie stretching to przede wszystkim wolność dla ciała. Połączony z relaksem daje najlepsze efekty. Współczesna cywilizacja w znacznym stopniu upośledza naszą sprawność fizyczną. Tempo życia i nieustanne zaspokajanie potrzeb życiowych obciąża nasz organizm fizycznie oraz psychicznie. Nasze ciało staje się więźniem naszej psychiki, gdyż złe samopoczucie i spadek formy fizycznej jest wynikiem stresu. Układ nerwowy ma ogromny wpływ na formowanie naszej postawy ciała.

Dla jednych sprawność fizyczna to podnoszenie sztangi, dla innych pokonywanie określonego dystansu w jak najkrótszym czasie. Dla mnie sprawność fizyczna to silne zrównoważone w napięciach i elastyczne ciało.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *