SZTUKA KONTROLI CIAŁA cz. 2

W poprzednim poście opisałam trzy zasady treningu Pilates. Zawsze twierdziłam, że każdy trening powinien być ukierunkowany na jakiś cel. Pilates służy wielu celom, jednak dla jak najlepszej efektywności tego treningu warto zrozumieć jego zasady. Dla przypomnienia zasady z poprzedniego wpisu:

1) KONCENTRACJA – w treningu bądź obecny umysłem.

2) KONTROLA – panuj nad każdym ruchem.

3) CENTRUM – generuj siłę od środka.

Czas na kolejne zasady:

Płynność.

W Pilatesie płyniesz ruchem. Płyniesz od jednego ruchu do następnego, a Twoje mięśnie pracują przez cały czas. Jesteś silny wewnątrz, ale na zewnątrz pokazujesz wdzięczny ruch – pięknie przepływasz przez ćwiczenia Pilates. Osiągając taki poziom pracy z ciałem, nawet sztangę możesz podnieść z wdzięcznością. Popatrz na biegnącego lamparta – najlepiej w zwolnieniu. Zrozumiesz, o co mi chodzi.

Precyzja.

Jeżeli zamierzasz coś robić, zrób to dobrze, dokładnie. Precyzja w Pilatesie to dbałość o szczegóły. W Pilatesie liczy się JAKOŚĆ ruchu, a nie ilość powtórzeń. To, że przy ćwiczeniach na mięśnie brzucha będziesz robić szybkie powtórzenia, nie znaczy, że robisz to ćwiczenie efektywniej dla Twojego ciała.

Oddech.

Z przykrością muszę stwierdzić, że mamy z tym duży problem. Oddech to życie. Oddech jest pierwszym i ostatnim aktem życia. Nie możemy żyć bez oddychania. Oddech to siła życiowa dla naszych komórek. Łącząc go z ruchem, pomagasz sobie i ułatwiasz wykonanie ćwiczeń, powinien płynąć wraz z ruchem.

Pilates to wymagająca forma treningu. Na początku Twojej przygody z Pilatesem nie wymagaj od siebie zbyt wiele. Nikt z nas nie nauczył się pisać i czytać w jeden dzień. Nie odrazu po urodzeniu zaczęliśmy chodzić. Wszystko wymaga czasu. To, co mam być dla nas naturalne musi przyjść z samo i wymaga czasu. Świadomość ciała nadejdzie i gwarantuję Ci, że zaskoczy Cię. Pilates musisz czuć w umyśle i ciele. Nowy i piękny wzorzec ruchowy możesz stworzyć poprzez nowe podejście do ruchu i pracy z ciałem. Tego Ci życzę.

Back to top